Second Pregnancy Journey: Percubaan Mengandung (Trying To Conceive TTC) - Part 2

Assalamualaikum..

Okay ni sambungan dari Part 1 yang panjang berjela tu.. Boleh klik sini untuk baca..


Setelah gagal untuk kali ke 5. So kitorang tak buat apa sangat dah. Macam biasa. track subur then BD. Biasanya kitorang BD waktu pagi lepas subuh tu. Orang kata sperm yang berkualiti seeloknya pukul 3 pagi hingga 5 pagi. Tapi awal sangat lah pulak. Kita buat lepas subuh okay kot.. hehe..

Dipendekkan cerita percubaan yang seterusnya ni gagal jugak dan masa bulan February aku balik Semenyih sebab babah sakit and kemudian babah meninggal. Al Fatihah. So dalam sebulan lebih aku tak jumpa suami. Masa ni tak beria sangat dah..

Dalam bulan 3 macam tu PKP start. Aku dan suami aku stay rumah mak dalam sebulan setengah. Kitorang masih teruskan usaha macam biasa. BD pada range waktu subur aku. Masa ni dah tak buat OPK dah sebab dah start malas. Kadang2 lupa so susah nak komited tu ye. Bulan 5 bila dah boleh dapat kebenaran rentas negeri then aku dan suami balik Johor sebab suami aku dah start kerja. Kitorang sambung usaha kat Johor pulak lah kalini..

Fast forward aku pun dah taktau kali ke berapa dah gagal. Tapi dah lebih kurang 9 bulan TTC. Masa ni bulan June. Lepas dibenarkan rentas negeri musim PKPP aku terus balik rumah mak nak teman mak. Masa ni berharap tapi tak berharap sangat. UPT pun aku tak bawak balik rumah mak sebab ingatkan akan period macam biasa..

Supposedly aku period pada CD26 hari Selasa so aku tunggu period tak kunjung tiba. Tapi sebab benda ni pernah terjadi kan so aku malas sangat nak give hope. Aku biarkan macam biasa. Pergi ke sana ke sini dengan mak. Bila dah CD29 period masih belum datang hati mula lah rasa macam serba tak kena. Benda yang buatkan aku rasa macam nak check bila aku rasa badan aku lain. Tengah malam lapar. Kikiki lapar yang bukan macam hari hari lain lah kiranya sebab nak ikutkan aku ni memang sentiasa lapar..

Ingatkan nak tunggu sampai CD31 baru nak check tapi hati tak tertahan so singgah kejap dekat Watson beli 2 ketul UPT dan balik rumah terus check. Alhamdulillah akhirnya naik double line!!!

Happy sangat tak terkata. Aku terus bagitau suami aku, mak aku dan kawan kawan rapat aku. Kawan yang memang betul2 rapat yang memang tau aku sedang berusaha untuk conceive. Dalam hati aku sebenarnya takut. Trauma dengan pengalaman lalu. Hati tu rasa bercampur baur dah. Takut. Seronok. Excited..


Semoga korang yang baca ni dapat doakan semoga kandungan aku selamat sehingga melahirkan. Masa post ni dipublish.. kandungan aku dah mencecah 18 weeks lebih kurang 4 bulan setengah. Semoga takda apa apa perkara buruk yang berlaku dekat aku dan baby ni. Semoga aku berpeluang merasai nikmat yang diimpikan semua wanita. Dan aku berdoa agar sesiapa yang melalui fasa TTC macam aku ni dapat merasai peluang mengandungkan zuriat sendiri.. Aminnn..

Nanti kita sambung lagi next next post ye... 



Doa Nabi Zakaria



Comments

  1. Tahniah sis..doakan saya ada rezeki seperti sis juga.. semoga bulan ni menjadi bulan rezeki buat kami sempena Hari Anniversary kami yg ke dua tahun.. Aamiin ya Mujibb ❤😊

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts