Kluang Rail Coffee

Assalamualaikum...

Harini aku nak cerita pasal kopi yang popular kat Kluang ni. Aku dah duduk Kluang 2 minggu dah semenjak kena transfer sini. Orang kata dah duduk Kluang tu kenelah rasa Kluang Coffee. Iye ke idok?? Sedap ke idok?? haha let's!

Awal minggu lagi aku dah ajak suami aku nak sarapan kat Kluang Rail Coffee weekend nanti. Keluar rumah pagi tu pukul 830 sampai sana dalam pukul 9. Lepas parking terus lah masuk sekali haaaa kauuu ramai betul niii... Tapi dah sampai takkan nak patah balik kikiki terpaksalah suami aku redha turut sama beratur haha. Masa tengah beratur tu aku round round lah pusing stesen tu macam orang tak pernah naik keretapi. Memang pun kan sebab selalu naik yang electrified mana pernah aku naik yang the very old school punya train ni hehe. Actually kan, aku kena transfer sini sebab projek ni lah. Dari track lama nak transform ke ETS.


Bawah tu old track. The viaduct is the new track.


The old station


Old Signboard. Chamek to Kluang to Mengkibol


Okay taknak cerita pasal kerja. Boring aaa cite pasal kerja kau kenapa syahira oii.. Nak cerita pasal kopi ni. Masa beratur aku nampak orang order roti bulat bulat nampak macam sedap then masa order tanyalah 


'kak yang bulat tu apa?'
'roti bakar dik' 
'oooooo yang panjang pulak?'
'roti bakar jugak dik bentuk je lain'

hahaha terus suami aku order 2 jenis tu sekali dengan bihun dan nasi lemak. Air of course lah coffee hehehe.



Inilah dia Kluang Rail Coffee. Masih beratur lagi.


Masa tunggu order tu adalah satu pasangan ni mintak nak duduk sebelah sebab meja tu untuk 4 orang and kitorang berdua je. Sembang punya sembang rupanya diorang dari JB nak pergi batu pahat makan kari kambing 40 hari tapi melencong kejap ke Kluang untuk menikmati coffee haha.

Harga makanan kat sini taklah mahal pun. Nasi lemak dan bihun harga RM1.10. Roti bakar RM1.60. Kopi panas RM1.80 and ais pulak RM2.30. Mahal ke murah? Okaylah kan? Standard harga kebanyakan kedai. Tapiii roti bakar dia sumpah sedap weh. Rangup dia on point! Planta and kaya dia betul betul padu hehe.Sedap! 

Kopi pulak macam mana? Okay not bad. Suami aku bukan peminat kopi pun kata kopi dia sedap dan pekat. Rasa pahit sedap. Hmm macam mana tu. Means pahit plus sedap lah kot. Manis dia just nice. Memang next time aku datang lagi lah tapi on weekdays please...



Inilah roti yang dimaksudkan tu.


Total harga makanan kitorang RM12.90. Habis makan kitorang terus balik. Kesian ramai lagi yang masih beratur kat luar tu. Korang yang datang Kluang kalau ada urusan tu mai lah singgah Kluang Rail Coffee ni. Location dia betul betul dalam Kluang KTM Station. Ada jugak cawangan dia dekat pekan Kluang tapi kita try lah the original punya kedai barulah umph haha. Okay terima kasih sudi baca. Bye!

Comments

Popular Posts