Goodbye 2020 and Welcome 2021

 Assalamualaikum..


Masih belum terlambat rasanya nak ucapkan selamat menyambut tahun baru 2021. Semoga tahun ini lebih mendapat keredhaan dari Nya. aminn..

Post ni khas untuk aku recap apa yang berlaku sepanjang tahun 2020 yang penuh dengan pahit dan manis. Kalau tengok post aku setahun yang lalu aku berharap tahun ni impian aku akan tercapai. Alhamdulillah ada yang tercapai dan ada yang masih belum..

So sepanjang tahun 2020 ni.. macam-macam benda berlaku. Paling ditakuti ialah wabak Covid 19 ni. Start dari kena PKP bulan March 2020 tu sampai lah skang semua orang masih hidup dalam keadaan tak tenang lagi sebenarnya. SPM pun tunda smpai ke 2021 haa. Yang nak berkahwin pun banyak kali terpaksa tunda nikah dan majlis. Alhamdulillah ramai yang dah berjaya kawin..

Untuk aku.. benda pahit yang berlaku pada aku adalah arwah babah meninggal pada 27.02.2020 lalu. Tak sangka arwah babah pergi secepat ni di usia seawal 57 tahun. Kami semua redha sebab babah dah lama tanggung sakit. Cuma sedih sebab babah tak dapat sama-sama raikan apa yang adik dapat tahun ni..

Benda gembira yang berlaku tahun ni alhamdulillah aku sedang mengandung anak pertama dan insyaAllah due bulan February 2021. Doakan aku. Macam mana aku mengandung. Apa pengalaman aku. Semua aku ada cerita dalam post-post sebelum ni. Kalau rajin sudi-sudi kan lah baca hihihi..

Then, aku ditawarkan jawatan tetap sebagai penjawat awam di JKR. Alhamdulillah impian aku tercapai dan aku suka kerja aku sekarang ni. Lepas lapor diri bulan 10 haritu seminggu je aku kerja macam biasa lepas tu kerajaan umum PKPB di Selangor dan KL and terus kitorang masuk kerja ikut jadual penggiliran 2x seminggu. Takdelah penat sangat aku drive hari-hari ke KL ye dak. Tapi mulai Januari 2021 ni dah kena pergi kerja seperti biasa huhuhu..

Okay lah rasanya tu je kot benda besar yang berlaku dalam hidup aku sepanjang 2020 ni kot. Pahit ada manis pun ada. Semoga tahun 2021 lebih banyak kebaikan yang datang untuk kita semua. Aminnnn..

Comments

Popular Posts